22 |
 |
|
24-06-17, 23:50:20 |
|
|
דב בער קהנסקי
, בני ברק
|
|
כידוע מרן הרב זיע"א חיבר ביאור לתחילת ספרו שלו 'ראש מילין'. הביאור נדפס רק במהדורת מכון הרצי"ה תשס"ג, ולכן אינו קיים אף במאגר אוצר החכמה, שם יש רק את מהדורת מוה"ק תשד"מ. ממכון הרצי"ה נמסר לי שכל עותקי הספר אזלו ואין בכוונתם להדפיסו מחדש מחוסר מימון.
האם יש למישהו את הספר בקובץ? או יודע על מאגר מסויים בו יש את הספר? או יודע מישהו על מקום בו אפשר להשיג את הספר, ואפילו יד שניה? תודה מראש
כידוע מרן הרב זיע"א חיבר ביאור לתחילת ספרו שלו 'ראש מילין'. הביאור נדפס רק במהדורת מכון הרצי"ה תשס"ג, ולכן אינו קיים אף במאגר אוצר החכמה, שם יש רק את מהדורת מוה"ק תשד"מ. ממכון הרצי"ה נמסר לי שכל עותקי הספר אזלו ואין בכוונתם להדפיסו מחדש מחוסר מימון.
האם יש למישהו את הספר בקובץ? או יודע על מאגר מסויים בו יש את הספר? או יודע מישהו על מקום בו אפשר להשיג את הספר, ואפילו יד שניה? תודה מראש
|
|
|
 |
|
06-08-17, 20:22:35 |
|
|
דב בער קהנסקי
, בני ברק
|
|
ב"ה מצאתי היום את תוכן הבאור, ולזיכוי הרבים אני כותב היכן: בתוך הספר ראש מילין שבהוצאת ישיבת ההסדר ראשון לציון, עם הבאור מלין חדתין של הרב יוסף אלנקווה. מומלץ מאד הבאור של הרב אלנקווה, וכמובן - גם הבאור של מרן הרב זצ"ל עצמו!
ב"ה מצאתי היום את תוכן הבאור, ולזיכוי הרבים אני כותב היכן: בתוך הספר ראש מילין שבהוצאת ישיבת ההסדר ראשון לציון, עם הבאור מלין חדתין של הרב יוסף אלנקווה. מומלץ מאד הבאור של הרב אלנקווה, וכמובן - גם הבאור של מרן הרב זצ"ל עצמו!
|
|
|
 |
|
12-10-18, 16:50:42 |
|
|
שלמה
, ירושלים
|
|
הביאור הכי מעמיק, ברור מתוך מקורות רבים - הוא ביאורו של הרב עודד דוד שליט"א. זהו פירוש שמנסה לבאראת כל הראש מילין מתחילתו ועד סופו.
כמובן שחיבור שכזה הנכתב ברוה"ק (כפי שנמסר מהרב עצמו, ותלמידיו הקדושים חזרו על זה כמה פעמים. ראה לדוגמא דודי לצבי מכתב הרצי"ה זיע"א אל הר"ד הנזיר זיע"א ועוד ועוד) - יש אין סוף להבנה שלו כפי שמסר לנו הרב חרל"פ זיע"א בהסמכתו לספר של גרנשטרן, שהוא קיבל ממרן הראי"ה שכל דבר שנכתב ברוה"ק יש אין סוף להבנה שלו בסוד "דדיה ירווך בכל עת" כמדומני.
הביאור הכי מעמיק, ברור מתוך מקורות רבים - הוא ביאורו של הרב עודד דוד שליט"א. זהו פירוש שמנסה לבאראת כל הראש מילין מתחילתו ועד סופו.
כמובן שחיבור שכזה הנכתב ברוה"ק (כפי שנמסר מהרב עצמו, ותלמידיו הקדושים חזרו על זה כמה פעמים. ראה לדוגמא דודי לצבי מכתב הרצי"ה זיע"א אל הר"ד הנזיר זיע"א ועוד ועוד) - יש אין סוף להבנה שלו כפי שמסר לנו הרב חרל"פ זיע"א בהסמכתו לספר של גרנשטרן, שהוא קיבל ממרן הראי"ה שכל דבר שנכתב ברוה"ק יש אין סוף להבנה שלו בסוד "דדיה ירווך בכל עת" כמדומני.
|
|
21 |
 |
|
20-11-16, 12:24:45 |
|
|
ישי פרץ
, בן אליעזר 5על9
|
|
שלום מה קורה אני רוצה לדעת אם הרב לימד בתלמוד תורה
שלום מה קורה אני רוצה לדעת אם הרב לימד בתלמוד תורה
|
|
20 |
 |
|
15-04-15, 13:56:42 |
|
|
אביטל
, ירושלים
|
|
אני עושה עבודה סמינריונית על משנתו החינוכית של הראי"ה קוק ואני מחפשת ספרים אשר מדברים על דרך מחשבתו ופעולתו של הרב על מקצועות החול, כמו: מדעים, ספרות, שירה, תרבות אומנות ועוד.
הבנתי שיש רבנים כמו הרב חגי לונדין אשר לקחו את הכתבים/הספרים שלו ומפרשים אותם בצורה שתהיה יותר ברורה ומובנת לכל.
אשמח לקבל המלצות לספרים אשר נוגעים בתחום שרשמתי ואף קישורים לספרים באינטרנט אשר הגישה אליהם קלה ונוחה.
בתודה מראש,
אביטל
avital_zizo@walla.com
אני עושה עבודה סמינריונית על משנתו החינוכית של הראי"ה קוק ואני מחפשת ספרים אשר מדברים על דרך מחשבתו ופעולתו של הרב על מקצועות החול, כמו: מדעים, ספרות, שירה, תרבות אומנות ועוד.
הבנתי שיש רבנים כמו הרב חגי לונדין אשר לקחו את הכתבים/הספרים שלו ומפרשים אותם בצורה שתהיה יותר ברורה ומובנת לכל.
אשמח לקבל המלצות לספרים אשר נוגעים בתחום שרשמתי ואף קישורים לספרים באינטרנט אשר הגישה אליהם קלה ונוחה.
בתודה מראש,
אביטל
avital_zizo@walla.com
|
|
19 |
 |
|
25-03-15, 13:06:04 |
|
|
ישראל קרמר
, קריות
|
|
"שלושה שלבים בגאולה : הצעה לשינוי בתפיסתנו על התפתחות הגאולה
שאול, דוד ושלמה - כדגמים של שלבי התפתחות מדינת ישראל":
https://docs.google.com/document/d/1MoW6ExgCnF-LTnI9qWwmuV2cAau5eJZGwETUREmR4QE/ edit
הוא חיבר גם את "התפתחות היהדות בימינו ע"פ תורת הראי"ה קוק: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Meir/My%20Documents/Downloads/pp_book_ravk ook%20(2).pdf
הספר תורגם מאנגלית כשהוא כתב גם הערות לערפילי טוהר והספר "ערפילי טוהר עם הערות" קיים רק באנגלית (file:///C:/Documents%20and%20Settings/Meir/My%20Documents/Downloads/Arfilei_Toh ar.pdf). שאלתי אותו לגבי תרגום לעברית של הערותיו לערפילי טוהר והשיב לי:
"ישראל שלום,
מודה מאוד על התעניינות שלך בספר שלי. באמת אינני יודע האם כדאי לתרגם את הערות שלי לערפילי טוהר לעברית כי יש כמה ספרים, נדמה לי, שמפרשים את הערפילי טוהר, או לפחות קורסים באודיו.
וגם אני לא תרגמתי את הספר הראשון בעצמי, היה מישהו שנתן תקציב לתרגום (עברית שלי לא מספיק טובה כדי לתרגם את הספר) ועל בסיס התקציב הזה נעשה תרגום. לערפילי טוהר לא קיבלתי תקציב כזה לצערי.
אם הספר מצא חן בעיינך, אודה מאוד אם תוכל לפרסם את עצם קיומה בפורומים שונים בעברית, כי אינני כותב בפורומים כאלה, (אני כותב רק ברוסית), לכן באמת חוסר פרסום להפצת הספר.
אם זה מעניין לך, מצרף במכתב גם מאמר שכתבתי על שינוי בתפיסה של ציונות הדתית. המאמר עוד לא פורסם. ואני לא כל כך מומחה למצוא מקום איפה לפרסם אותו.
ואודה מאוד על הערות שלך אם יהיו.
תודה,
פינחס."
ראו על ספרים אלו: http://orot-yerushalaim.org/rav_kook.html
"שלושה שלבים בגאולה : הצעה לשינוי בתפיסתנו על התפתחות הגאולה
שאול, דוד ושלמה - כדגמים של שלבי התפתחות מדינת ישראל":
https://docs.google.com/document/d/1MoW6ExgCnF-LTnI9qWwmuV2cAau5eJZGwETUREmR4QE/ edit
הוא חיבר גם את "התפתחות היהדות בימינו ע"פ תורת הראי"ה קוק: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Meir/My%20Documents/Downloads/pp_book_ravk ook%20(2).pdf
הספר תורגם מאנגלית כשהוא כתב גם הערות לערפילי טוהר והספר "ערפילי טוהר עם הערות" קיים רק באנגלית (file:///C:/Documents%20and%20Settings/Meir/My%20Documents/Downloads/Arfilei_Toh ar.pdf). שאלתי אותו לגבי תרגום לעברית של הערותיו לערפילי טוהר והשיב לי:
"ישראל שלום,
מודה מאוד על התעניינות שלך בספר שלי. באמת אינני יודע האם כדאי לתרגם את הערות שלי לערפילי טוהר לעברית כי יש כמה ספרים, נדמה לי, שמפרשים את הערפילי טוהר, או לפחות קורסים באודיו.
וגם אני לא תרגמתי את הספר הראשון בעצמי, היה מישהו שנתן תקציב לתרגום (עברית שלי לא מספיק טובה כדי לתרגם את הספר) ועל בסיס התקציב הזה נעשה תרגום. לערפילי טוהר לא קיבלתי תקציב כזה לצערי.
אם הספר מצא חן בעיינך, אודה מאוד אם תוכל לפרסם את עצם קיומה בפורומים שונים בעברית, כי אינני כותב בפורומים כאלה, (אני כותב רק ברוסית), לכן באמת חוסר פרסום להפצת הספר.
אם זה מעניין לך, מצרף במכתב גם מאמר שכתבתי על שינוי בתפיסה של ציונות הדתית. המאמר עוד לא פורסם. ואני לא כל כך מומחה למצוא מקום איפה לפרסם אותו.
ואודה מאוד על הערות שלך אם יהיו.
תודה,
פינחס."
ראו על ספרים אלו: http://orot-yerushalaim.org/rav_kook.html
|
|
18 |
 |
|
21-09-14, 12:40:10 |
|
|
שלמה
|
|
בזמן המנדט פעל הוועד הלאומי בתור הנציג של העם היהודי מול המנדט.
אמנם הם איפשרו למי שרוצה לצאת מהוועד הלאומי וכך קמה העדה החרדית כגוף עצמאי.
כמדומני שבתחילת הדרך, גם מרן הרב קוק צידד ביציאה מהוועד הלאומי אבל איני בטוח בזה.
שאלתי היא,
האם הרב קוק פירסם מכתב או קול קורא בענין יציאה מהוועד הלאומי או הישארות בו?
כיצד נהגו רבני ירושלים המתונים כמו הגרצ"פ, הרב ראם, הרב י"מ טיקוטשינסקי וכדומה.
ועוד שאלה
מה היתה המשמעות של יציאה מהוועד הזה או הישארות בו?
האם היתה לזה משמעות מעשית כלשהיא?
יש פה בכלל מישהו שעונה?
בזמן המנדט פעל הוועד הלאומי בתור הנציג של העם היהודי מול המנדט.
אמנם הם איפשרו למי שרוצה לצאת מהוועד הלאומי וכך קמה העדה החרדית כגוף עצמאי.
כמדומני שבתחילת הדרך, גם מרן הרב קוק צידד ביציאה מהוועד הלאומי אבל איני בטוח בזה.
שאלתי היא,
האם הרב קוק פירסם מכתב או קול קורא בענין יציאה מהוועד הלאומי או הישארות בו?
כיצד נהגו רבני ירושלים המתונים כמו הגרצ"פ, הרב ראם, הרב י"מ טיקוטשינסקי וכדומה.
ועוד שאלה
מה היתה המשמעות של יציאה מהוועד הזה או הישארות בו?
האם היתה לזה משמעות מעשית כלשהיא?
יש פה בכלל מישהו שעונה?
|
|
17 |
 |
|
02-09-14, 12:06:34 |
|
|
שלמה
|
|
שלום רב
בנוהג שבעולם שתלמידים מנסים לחקות את רבותיהם.
איך קרה שתלמידי מרכז הרב אינם מתלבשים כמו רבותיהם?
הרי גם מרן הרב זצ"ל וגם בנו הרצי"ה הלכו בלבוש חרדי.
מה היתה הסיבה לשינוי?
שלום רב
בנוהג שבעולם שתלמידים מנסים לחקות את רבותיהם.
איך קרה שתלמידי מרכז הרב אינם מתלבשים כמו רבותיהם?
הרי גם מרן הרב זצ"ל וגם בנו הרצי"ה הלכו בלבוש חרדי.
מה היתה הסיבה לשינוי?
|
|
|
 |
|
21-09-14, 12:41:26 |
|
|
שלמה
|
|
האם רבי צבי יהודה הכהן זצ"ל התייחס אי פעם לנושא הלבוש?
האם רבי צבי יהודה הכהן זצ"ל התייחס אי פעם לנושא הלבוש?
|
|
|
 |
|
11-01-15, 18:21:23 |
|
|
ד.
|
|
אכן,
הרצי"ה ראה לכתחילה נכון שילכו כפי שהיה מקובל, למיטב זכרוני (זה לא דווקא "כיפה סרוגה" או לא - אין שום "קדושה" ללכת דווקא מבד. בענין זה העיקר היה לא כיפה קטנה. אלא ביחס להליכה עם חליפה. כתב מפורש בתשובה על שאלה על הכיפה הסרוגה שאין כל הלכה על הצורה המיוחדת של כיסוי הראש).
אבל לא ראה לנכון לעשות מזה "ענין". הזכיר את הגמרא על ת"ח שבארץ ישראל שאינם מצויינים בלבושם - כדברי ר' יוחנן כי הם "בני מקומם". כמו כן, כתב בתשובה שאין הלכה פסוקה בענין הזה - אבל הזכיר שלעומת זה בחלקם הגדול "משוכללים בהיזהרות מצוות כהלכה" והולכים עם הציציות בחוץ כדברי המג"א.
אכן,
הרצי"ה ראה לכתחילה נכון שילכו כפי שהיה מקובל, למיטב זכרוני (זה לא דווקא "כיפה סרוגה" או לא - אין שום "קדושה" ללכת דווקא מבד. בענין זה העיקר היה לא כיפה קטנה. אלא ביחס להליכה עם חליפה. כתב מפורש בתשובה על שאלה על הכיפה הסרוגה שאין כל הלכה על הצורה המיוחדת של כיסוי הראש).
אבל לא ראה לנכון לעשות מזה "ענין". הזכיר את הגמרא על ת"ח שבארץ ישראל שאינם מצויינים בלבושם - כדברי ר' יוחנן כי הם "בני מקומם". כמו כן, כתב בתשובה שאין הלכה פסוקה בענין הזה - אבל הזכיר שלעומת זה בחלקם הגדול "משוכללים בהיזהרות מצוות כהלכה" והולכים עם הציציות בחוץ כדברי המג"א.
|
|
16 |
 |
|
18-08-14, 21:21:26 |
|
|
רונן
, בנימין
|
|
שלום וישע רב לכל שותפי הפורום.
אבקש עזרתכם במציאת חומר [מאמרים ספרים וכו'] המתייחס להגדרת המונח תורת א"י במשנת הרב קוק.
ההתלבטות היא בין התייחסות ישירה לירושלמי כתורת א"י או שיטת לימוד וגישה כללית ללימוד תורה מתוך אוירא דא"י שמחכים.
אודה למסייעים מקרב לב.
רונן- kaplaron@gmail.com
שלום וישע רב לכל שותפי הפורום.
אבקש עזרתכם במציאת חומר [מאמרים ספרים וכו'] המתייחס להגדרת המונח תורת א"י במשנת הרב קוק.
ההתלבטות היא בין התייחסות ישירה לירושלמי כתורת א"י או שיטת לימוד וגישה כללית ללימוד תורה מתוך אוירא דא"י שמחכים.
אודה למסייעים מקרב לב.
רונן- kaplaron@gmail.com
|
|
|
 |
|
11-06-15, 02:28:10 |
|
|
נעם עזריאל
, נוף איילון
|
|
באורות התורה פרק יג כולו בעניין זה לענ״ד משם רואים בבירור שזוהי גישה ללימוד אמנם הירושלמי ודאי הולך בה כפי שאפשר לראות שם בפסקה א גם במקום אחר כותב ״שאיפתי הגדולה היא לחבר... התורה המעשית עם הרוחנית... התלמוד הירושלמי בודאי ... בצורה זו ״-ציטוט לא מדויק מהזיכרון מופיע בפנקסי הראיה אינו זוכר מקור מדוייק והובא גם בחדריו באחד הפרקים
באורות התורה פרק יג כולו בעניין זה לענ״ד משם רואים בבירור שזוהי גישה ללימוד אמנם הירושלמי ודאי הולך בה כפי שאפשר לראות שם בפסקה א גם במקום אחר כותב ״שאיפתי הגדולה היא לחבר... התורה המעשית עם הרוחנית... התלמוד הירושלמי בודאי ... בצורה זו ״-ציטוט לא מדויק מהזיכרון מופיע בפנקסי הראיה אינו זוכר מקור מדוייק והובא גם בחדריו באחד הפרקים
|
|
15 |
 |
|
22-07-14, 16:37:19 |
|
|
אשר שכטר
, ירושלים רבתי
|
|
האם ידוע על התייחסותו של מרן הרב זצ"ל לערבים? אודה על תשובתכם.
האם ידוע על התייחסותו של מרן הרב זצ"ל לערבים? אודה על תשובתכם.
|
|
14 |
 |
|
24-02-14, 01:45:45 |
|
|
שלמה
, ירושלים
|
|
שמעתי בעבר שיעור של אחד מתלמידי הרצי"ה המובהקים (איני זוכר מי) שישנה בידו איגרת מהראי"ה (נדמה לי שאינה מפורסמת בספרי האגרות) בה הוא כותב שלכל דבריו יש שורש בכתבי הנגלה או הנסתר, ולא המציא דבר מדעתו.
האם ידוע לכם על איגרת זו או תוכנה המדוייק?
שמעתי בעבר שיעור של אחד מתלמידי הרצי"ה המובהקים (איני זוכר מי) שישנה בידו איגרת מהראי"ה (נדמה לי שאינה מפורסמת בספרי האגרות) בה הוא כותב שלכל דבריו יש שורש בכתבי הנגלה או הנסתר, ולא המציא דבר מדעתו.
האם ידוע לכם על איגרת זו או תוכנה המדוייק?
|
|
|
 |
|
04-12-16, 10:57:59 |
|
|
יאיר
, שומרון
|
|
ב"לשלושה באלול" מהדורת תרצ"ח סעיף מ"ו מעיד הרצי"ה בשם הרב: "אין שום דבר מהדיעות והמחשבות שלי שאין לו מקור בדברי האריז"ל".
ב"לשלושה באלול" מהדורת תרצ"ח סעיף מ"ו מעיד הרצי"ה בשם הרב: "אין שום דבר מהדיעות והמחשבות שלי שאין לו מקור בדברי האריז"ל".
|
|
|
 |
|
14-09-17, 13:31:35 |
|
|
אפרת
|
|
שמעתי פעם בשם הרב אבינר שכל מה שהרב כתב אם אינני טועה, ישלו מקורות בזוה"ק.
שמעתי פעם בשם הרב אבינר שכל מה שהרב כתב אם אינני טועה, ישלו מקורות בזוה"ק.
|
|
13 |
 |
|
17-01-14, 08:49:49 |
|
|
שמאי ברקו
, עמונה
|
|
חבר מנסה לברר מתי נכתב עולת ראיה להגדה של פסח.
הוא אומר בשם הרב אוריאל עיטם שאת עולת ראיה על הסידור התחיל הרב לכתוב בלונדון. אבל הוא סבור שהסגנון של ע"ר להגש"פ שונה וגם הנושאים שהרב עוסק בהם דומים לתקופת יפו.
אם למישהו יש מה לומר בזה אשמח לשמוע כאן או בדוא"ל shamayb@gmail.com
חבר מנסה לברר מתי נכתב עולת ראיה להגדה של פסח.
הוא אומר בשם הרב אוריאל עיטם שאת עולת ראיה על הסידור התחיל הרב לכתוב בלונדון. אבל הוא סבור שהסגנון של ע"ר להגש"פ שונה וגם הנושאים שהרב עוסק בהם דומים לתקופת יפו.
אם למישהו יש מה לומר בזה אשמח לשמוע כאן או בדוא"ל shamayb@gmail.com
|
|
12 |
 |
|
20-08-13, 23:56:19 |
|
|
ניסים
, פרדס חנה
|
|
מה שאתם מנסים להפוך את הרב לאיזה אדמו"ר הרי הוא עצמו התנגד לזה ואמר אל תהיו לי קוקיסטיים. כי תורת הרב אינה עוד נישה של איזה אדמור אלא התורה הגואלת.
דבר שני, המבחן האמיתי לגבי חדירת הרב לציבור החרדי הוא לא רק פסקאות על יראת שמיים פרטית. זו חכמה קטנה. נראה איך הם מתייחסים לדבריו בנוגע לכפירה בדורותינו והתחיה הלאומית - זו אבן בוחן .
מה שאתם מנסים להפוך את הרב לאיזה אדמו"ר הרי הוא עצמו התנגד לזה ואמר אל תהיו לי קוקיסטיים. כי תורת הרב אינה עוד נישה של איזה אדמור אלא התורה הגואלת.
דבר שני, המבחן האמיתי לגבי חדירת הרב לציבור החרדי הוא לא רק פסקאות על יראת שמיים פרטית. זו חכמה קטנה. נראה איך הם מתייחסים לדבריו בנוגע לכפירה בדורותינו והתחיה הלאומית - זו אבן בוחן .
|
|
11 |
 |
|
06-08-13, 22:24:43 |
|
|
ישראל קרמר
, קריית שמואל (בקריות הצפוניות לחיפה
|
|
ב"ה
על הערצת גדולי ישראל אליו ובהם גם כלל גדולי היהדות החרדית מתנגדי דרכו: http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2826851&forum_id=1364
http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2459912&forum_id=771 (זה הקישור הנוסף שאינו מחומר שלי ופותח האשכול בא לגנותו של הרב קוק וגולש אחר שם אותו ללעג וקלס ובפותח האשכול נתקיים בא לקלל ונמצא מברך)
תמיכת גדולי עולם בדעותיו ובדרכו: http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2826869&forum_id=20354, http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2826875&forum_id=20354
דמותו כפי שמשתקפת ממעשיו והנהגותיו: http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2826917&forum_id=20354
ב"ה
על הערצת גדולי ישראל אליו ובהם גם כלל גדולי היהדות החרדית מתנגדי דרכו: http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?topic_id=2826851&forum_id=1364
http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2459912&forum_id=771 (זה הקישור הנוסף שאינו מחומר שלי ופותח האשכול בא לגנותו של הרב קוק וגולש אחר שם אותו ללעג וקלס ובפותח האשכול נתקיים בא לקלל ונמצא מברך)
תמיכת גדולי עולם בדעותיו ובדרכו: http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2826869&forum_id=20354, http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2826875&forum_id=20354
דמותו כפי שמשתקפת ממעשיו והנהגותיו: http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2826917&forum_id=20354
|
|
|
 |
|
13-08-13, 12:45:37 |
|
|
ישראל קרמר
, קריות
|
|
http://www.shoresh.org.il/forums/Room.aspx?ForumID=19&SID=4016
הקובץ הראשון מימין בתגובה הראשונה שעל שמו שם האשכול הוא השיר המוער על הרב קוק.
http://www.shoresh.org.il/forums/Room.aspx?ForumID=19&SID=4016
הקובץ הראשון מימין בתגובה הראשונה שעל שמו שם האשכול הוא השיר המוער על הרב קוק.
|
|
|
 |
|
16-08-17, 01:39:42 |
|
|
אהוד נהיר
, לוד
|
|
האם ידוע לך על פסקאות או קטעים בהם הרב קוק התייחס לברנר, לברדיצ'בסקי או לאחד העם?
האם ידוע לך על פסקאות או קטעים בהם הרב קוק התייחס לברנר, לברדיצ'בסקי או לאחד העם?
|
|
10 |
 |
|
15-11-12, 21:23:53 |
|
|
יהודה
, בית אל
|
|
אני זוכר שקראתי פעם שכשאיינשטיין ביקר בארץ הוא בקר את הרב זצ"ל. אשמח אם מי שיודע איפה זה כתוב יכתוב זאת. תודה!
אני זוכר שקראתי פעם שכשאיינשטיין ביקר בארץ הוא בקר את הרב זצ"ל. אשמח אם מי שיודע איפה זה כתוב יכתוב זאת. תודה!
|
|
9 |
 |
|
16-08-12, 22:22:31 |
|
|
אריאל ביגל
, דרום
|
|
ברצוני להציג תופעה חמורה של פגיעה בכבודו של מרן הרב קוק זצ"ל, שלצערי רבים מבני הציונות הדתית נותנים לה יד מבלי להיות מודעים לכך.
המדובר הוא במכון "עוז והדר" הידוע בעיקר בשל הגמרות ה"מהודרות" שהוציא מתחת ידו. כידוע, גמרות אלו נמצאות בשימוש נרחב מאד גם בישיבות הציוניות. לפני מספר שנים, ביקשו במכון הלכה ברורה, העוסק בהגשמת חזונו ומפעלו של הרב זצ"ל (המכון מיסודו של מרן הרצי"ה), שעד כה הגמרות שהוציאו מתחת ידם היו במהדורה ישנה, להוציא את הגמרות עם ה"הלכה ברורה" ו"בירור הלכה" במהדורה מחודשת, מאירת עיניים ומתוקנת מטעויות. כמתבקש, פנתה הנהלת המכון למכון "עוז והדר", בבקשה כי ימכרו להם את זכויות הדפסת הדפים לשימוש בגמרות שלהם. המדובר היה כי מכון עוז והדר יתנו למכון הלכה ברורה, בכסף מלא כמובן, רשות להשתמש בדפים שעיצבו חברי "עוז והדר". אולם, משנודע להנהלת המכון (הקשורה לחסידות סאטמאר באמריקה) כי על הגמרות של מכון הלכה ברורה כתוב שמו של הרב קוק (שכן הוא מחולל הרעיון וכותב ה"הלכה ברורה") וכי משכנה נמצא בישיבת מרכז הרב, תשובתם היתה שלילית.
ב"ה, למעשה זה היה סוף טוב, שבסופו של דבר מכון הלכה ברורה רכש את זכויות הדפסת הדפים של מכון "מסורת הש"ס" (ש"ס "וילנא החדש"), והכל בא על מקומו בשלום.
לדעתי, מעשה חמור זה של פגיעה חמורה ומצערת בכבודו של מרן הרב זצ"ל, אינו יכול לעבור בשתיקה מצד בני הציונות הדתית ורבניה. כל עוד בכל ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והתיכוניות ימשיכו לרכוש את הגמרות מההוצאה הזו, בעצם בכך אנחנו מגלים מעין ויתור ומחילה על פגיעה בכבודו של מרן הרב זצ"ל, שזהו דבר שלענ"ד לא בא בחשבון.
אני קורא לכל מי שכבוד מרן הרב זצ"ל בוער בקרבו להפיץ את הדבר, ולהימנע מלפרנס את מכפישי הרב זצ"ל!
ברצוני להציג תופעה חמורה של פגיעה בכבודו של מרן הרב קוק זצ"ל, שלצערי רבים מבני הציונות הדתית נותנים לה יד מבלי להיות מודעים לכך.
המדובר הוא במכון "עוז והדר" הידוע בעיקר בשל הגמרות ה"מהודרות" שהוציא מתחת ידו. כידוע, גמרות אלו נמצאות בשימוש נרחב מאד גם בישיבות הציוניות. לפני מספר שנים, ביקשו במכון הלכה ברורה, העוסק בהגשמת חזונו ומפעלו של הרב זצ"ל (המכון מיסודו של מרן הרצי"ה), שעד כה הגמרות שהוציאו מתחת ידם היו במהדורה ישנה, להוציא את הגמרות עם ה"הלכה ברורה" ו"בירור הלכה" במהדורה מחודשת, מאירת עיניים ומתוקנת מטעויות. כמתבקש, פנתה הנהלת המכון למכון "עוז והדר", בבקשה כי ימכרו להם את זכויות הדפסת הדפים לשימוש בגמרות שלהם. המדובר היה כי מכון עוז והדר יתנו למכון הלכה ברורה, בכסף מלא כמובן, רשות להשתמש בדפים שעיצבו חברי "עוז והדר". אולם, משנודע להנהלת המכון (הקשורה לחסידות סאטמאר באמריקה) כי על הגמרות של מכון הלכה ברורה כתוב שמו של הרב קוק (שכן הוא מחולל הרעיון וכותב ה"הלכה ברורה") וכי משכנה נמצא בישיבת מרכז הרב, תשובתם היתה שלילית.
ב"ה, למעשה זה היה סוף טוב, שבסופו של דבר מכון הלכה ברורה רכש את זכויות הדפסת הדפים של מכון "מסורת הש"ס" (ש"ס "וילנא החדש"), והכל בא על מקומו בשלום.
לדעתי, מעשה חמור זה של פגיעה חמורה ומצערת בכבודו של מרן הרב זצ"ל, אינו יכול לעבור בשתיקה מצד בני הציונות הדתית ורבניה. כל עוד בכל ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והתיכוניות ימשיכו לרכוש את הגמרות מההוצאה הזו, בעצם בכך אנחנו מגלים מעין ויתור ומחילה על פגיעה בכבודו של מרן הרב זצ"ל, שזהו דבר שלענ"ד לא בא בחשבון.
אני קורא לכל מי שכבוד מרן הרב זצ"ל בוער בקרבו להפיץ את הדבר, ולהימנע מלפרנס את מכפישי הרב זצ"ל!
|
|
|
 |
|
30-04-14, 17:24:20 |
|
|
ישראל קרמר
, קריות
|
|
הם קנאים שפגיעתם רעה ושנוהגים בדרך שגרמה לחורבן הבית השני ושהגדולים שבהם על אף היותם צדיקים ועוסקים בתורה וגומלי חסדים אינם ישרים בהליכות עולמים ולא מבינים שאין לפסול אנשים רק על בסיס דברים שכתבו, כמה שלא יישמעו מוזרים וכפירה, אלא רק על בסיס היכרות אישית וכל אלו מגדולי היהדות החרדית שחלקו בחריפות על השקפתו של הרב קוק, למרות זאת התייחסו אליו בהערצה גדולי וראו בו את אחד מגדולי הדורות האחרונים.
הם קנאים שפגיעתם רעה ושנוהגים בדרך שגרמה לחורבן הבית השני ושהגדולים שבהם על אף היותם צדיקים ועוסקים בתורה וגומלי חסדים אינם ישרים בהליכות עולמים ולא מבינים שאין לפסול אנשים רק על בסיס דברים שכתבו, כמה שלא יישמעו מוזרים וכפירה, אלא רק על בסיס היכרות אישית וכל אלו מגדולי היהדות החרדית שחלקו בחריפות על השקפתו של הרב קוק, למרות זאת התייחסו אליו בהערצה גדולי וראו בו את אחד מגדולי הדורות האחרונים.
|
|
8 |
 |
|
12-05-12, 22:14:23 |
|
|
אלישע
|
|
איפה אפשר לרכוש את הספרים של אור האורות?
איפה אפשר לרכוש את הספרים של אור האורות?
|
|
7 |
 |
|
19-03-12, 00:06:32 |
|
|
רוני
, נוה צדק
|
|
כל החפצים להרים את קרן תחיית שערי תורה ולעסוק בהחייאת המקום,נקיון,הכנסת קודש ומלאכה מוזמן לצור
קשר עם דניאל ורוני במקום
מייל:ronistiner@gmail.com
כל החפצים להרים את קרן תחיית שערי תורה ולעסוק בהחייאת המקום,נקיון,הכנסת קודש ומלאכה מוזמן לצור
קשר עם דניאל ורוני במקום
מייל:ronistiner@gmail.com
|
|
6 |
 |
|
28-01-12, 23:05:45 |
|
|
יצחק אברהמי
|
|
תודה רבה על כל העבודה הנפלאה!
תמשיכו כך!
תודה רבה על כל העבודה הנפלאה!
תמשיכו כך!
|
|
|
 |
|
15-02-12, 00:20:41 |
|
|
ד.
|
|
|
|
 |
|
14-08-18, 20:33:46 |
|
|
שלמה
, ירולשים
|
|
חזק וברוך עצום
חזק וברוך עצום
|
|
5 |
 |
|
21-01-12, 21:35:18 |
|
|
בני-ברקי
|
|
לא סוד הוא שבספרי ההיסטוריה החרדיים, על גדולי ישראל, נפקד שמו של הרב קוק זצ"ל.
אני קורא לכולם לרכז כאן באשכול הזה את החומר שהושמט מספרים חרדיים חדשים שיוצאים לאור, וזאת למען כבודו של הרב קוק, ובכך להשלים את התמונה בספרים הנ"ל.
לא סוד הוא שבספרי ההיסטוריה החרדיים, על גדולי ישראל, נפקד שמו של הרב קוק זצ"ל.
אני קורא לכולם לרכז כאן באשכול הזה את החומר שהושמט מספרים חרדיים חדשים שיוצאים לאור, וזאת למען כבודו של הרב קוק, ובכך להשלים את התמונה בספרים הנ"ל.
|
|
|
 |
|
15-04-12, 17:36:53 |
|
|
שפטיה
, קרית גת
|
|
באחד העיתונים החרדיים של פסח, הייתה כתבה על הרב שמעון בן ציון שליט"א, רב במכון-מאיר בירושלים, שניצל בנס במלחמת יום-כיפור. והיה כתוב בכתבה שהטנק בו היה הרב שמעון נשרף כולו, חוץ מספר קודש אחד שעמוד אחד שרד ממנו, ובו היה כתוב על מעלת מסירות הנפש עבור עם ישראל.
הם השמיטו את שמו של הספר - אורות - של הרב קוק!
והייתה כתבה על הרב דב קוק שליט"א, והיה כתוב שהוא לומד ברסלב ו'חזון איש' ובעלי המוסר, אך לא ציינו שהוא לומד הרבה כתבי הרב קוק זצ"ל, אח של סבא שלו!!
באחד העיתונים החרדיים של פסח, הייתה כתבה על הרב שמעון בן ציון שליט"א, רב במכון-מאיר בירושלים, שניצל בנס במלחמת יום-כיפור. והיה כתוב בכתבה שהטנק בו היה הרב שמעון נשרף כולו, חוץ מספר קודש אחד שעמוד אחד שרד ממנו, ובו היה כתוב על מעלת מסירות הנפש עבור עם ישראל.
הם השמיטו את שמו של הספר - אורות - של הרב קוק!
והייתה כתבה על הרב דב קוק שליט"א, והיה כתוב שהוא לומד ברסלב ו'חזון איש' ובעלי המוסר, אך לא ציינו שהוא לומד הרבה כתבי הרב קוק זצ"ל, אח של סבא שלו!!
|
|
|
 |
|
09-12-18, 16:17:24 |
|
|
שלמה
, ירושלים
|
|
אוסיף לציין מקורות בעניין - ראשית ישנו מאמר שנכתב ע"י הקדוש הרב איתם הנקין הי"ד שמרכז כמה וכמה ספרי קודש שנעשו בהם העלמה זדונית של דמות קודש הקדושים ענק התקופה מרן הראי"ה קוק.
אוסיף לציין - לספר פאר ישראל ח"א כמדומני, על הבית ישראל מגור, ישנו פרק על סתרי תורה, ומוזכר שם שהוא למד קבלה אצל הגרי"מ חרל"פ ונכתב שם שהוא תלמיד של בעל ציץ הקדוש, ולא הוזכר אפ"י שמץ שהוא בעיקר תלמיד של הראי"ה קוק (כפיש כתב גדול תלמידיו, שהיה הכי מקורב אליו, והיה מעורכי כתביו - מי מרום, הלא הוא המהרי"ל זוסמן, באיגרת שנמצאת בספר "בחירי צדיקייא", שבה אומר שהרב חרל"פ ראה את הרב קוק כרבו העיקרי, ואמר עליו שהוא המדריך של תקופה שלמה על דורות רבים, ושהוא "אביר ההשגה בדורנו" ועוד).
וישנם עוד רבים, לצערינו.
אוסיף לציין מקורות בעניין - ראשית ישנו מאמר שנכתב ע"י הקדוש הרב איתם הנקין הי"ד שמרכז כמה וכמה ספרי קודש שנעשו בהם העלמה זדונית של דמות קודש הקדושים ענק התקופה מרן הראי"ה קוק.
אוסיף לציין - לספר פאר ישראל ח"א כמדומני, על הבית ישראל מגור, ישנו פרק על סתרי תורה, ומוזכר שם שהוא למד קבלה אצל הגרי"מ חרל"פ ונכתב שם שהוא תלמיד של בעל ציץ הקדוש, ולא הוזכר אפ"י שמץ שהוא בעיקר תלמיד של הראי"ה קוק (כפיש כתב גדול תלמידיו, שהיה הכי מקורב אליו, והיה מעורכי כתביו - מי מרום, הלא הוא המהרי"ל זוסמן, באיגרת שנמצאת בספר "בחירי צדיקייא", שבה אומר שהרב חרל"פ ראה את הרב קוק כרבו העיקרי, ואמר עליו שהוא המדריך של תקופה שלמה על דורות רבים, ושהוא "אביר ההשגה בדורנו" ועוד).
וישנם עוד רבים, לצערינו.
|
|
4 |
 |
|
18-01-12, 23:51:27 |
|
|
הראל
, בנימין
|
|
האם יש אגרות של הרב בין השנים תרפ - תרפה שמסיבות שונות לא נדפסו בכרך ד' של אגרות? אשמח לדעת
האם יש אגרות של הרב בין השנים תרפ - תרפה שמסיבות שונות לא נדפסו בכרך ד' של אגרות? אשמח לדעת
|
|
3 |
 |
|
18-01-12, 21:18:04 |
|
|
שמעיה
|
|
מתוך הספר אמרתך חייתני (עמ' 486) על מוהר"י טברסקי מטאלנא (נפטר בשנת תשנ"ט) בספר מובאים שיחותיו בפני חסידיו ושומעי לקחו.
על אחת השיחות מסופר כך:
מרן הרבי הסבא-קדישא מטאלנא ביקש לשמוע איזה דבר מנכדו הגדול ממשיך דרכו ושיבח אותו שתמיד יש באמתחתו דברים מעניינים וחשובים, ואמר לפני מרן ילבחט"א האד"ש מטאלנא ששמע ממורו ורבו בעל ה'פני מנחם' מגור, שאביו הרבי האמרי אמת זי"ע היה איש האשכולות שידע מה לקרב ומה לרחק, ולא היה אצלו כזה דבר איש אשר פסול לגמרי, או איש הכשר לגמרי, שאצל רוב האנשים אם דבר אחד אינו מסתדר, כבר כל האדם פסול או דבר אחד אני מחזיק ממנו הכל כבר כשר, ואצל אביו הגדול לא היה כך, אלא כל דבר נבדק לאשורו, והדוגמא הטובה ביותר הוא הרב אברהם יצחק הכהן קוק ז"ל, רבה של ירושלים, אשר דעתו הייתה נתונה למחלוקת גדולה, ובגלל זה היה שפסלוהו לגמרי, והאמרי אמת ידע מה לקרב ומה לרחק, ידע את מעלותיו ואת חסרונותיו, לפי שיטתו, ואין אחד מפריע לשני, ושהיה אדם רם במעלה ות"ח מופלג, אע"פ שהיה בדעותיו דברים שנגדו את שיטתו, כן הפליג הרבי מגור לשבח את מעלת ידיעותיו בתורה ועבודה ושספר הקדוש שפת אמת על התורה היה מונח אצלו ממש מילה במילה, ויותר התרגש הרב קוק לראות בספר הקדוש שפת אמת שאומר שכל גרגר עפר של ארץ הקודש ארץ ישראל מכוון כנגד נשמת יהודי אחד.
הוסיף מרן הרבי הסב"ק שבבחרותו היה כאן בארץ הקודש וזכה לראותו ולהכירו מקרוב וכן ראה את כל המחלוקת וההתנגדות עליו, ואמר שהרב קוק עשה עליו רושם רב של המעביר על מידותיו, וזה אומר הכל, בוודאי הכיר גם אחרים והסתובב אצלם וראה מעלת כל רבני ירושלים וכולם היו אדירי התורה, אבל אצל הרב קוק ז"ל ראה מעלת המעביר על מידותיו באופן מבהיל, וזה דבר הצריך לימוד, ראיתי במו עיני התרגש מרן הרבי הסב"ק כמה פעמים כיצד ביזו אותו בצורה מבהילה ולא היה בו שום השתנות ושום שנאה או טינה, הוא היה מן הנעלבים ואינם עולבים שומעין חרפתן ואינן משיבין, מובא בשם המקובלים, על תיקונים נפלאים בצומות וסיגופים אבל כולם ביחד אינם מגיעים לפעם אחד שאדם מבליג על מידותיו ומעביר על מידותיו שזה תיקון יותר גדול מכל התיקונים, השבירה שאדם שובר עצמו ומעביר על מידותיו שווים ככפרה ותיקון יותר מהכל!
מתוך הספר אמרתך חייתני (עמ' 486) על מוהר"י טברסקי מטאלנא (נפטר בשנת תשנ"ט) בספר מובאים שיחותיו בפני חסידיו ושומעי לקחו.
על אחת השיחות מסופר כך:
מרן הרבי הסבא-קדישא מטאלנא ביקש לשמוע איזה דבר מנכדו הגדול ממשיך דרכו ושיבח אותו שתמיד יש באמתחתו דברים מעניינים וחשובים, ואמר לפני מרן ילבחט"א האד"ש מטאלנא ששמע ממורו ורבו בעל ה'פני מנחם' מגור, שאביו הרבי האמרי אמת זי"ע היה איש האשכולות שידע מה לקרב ומה לרחק, ולא היה אצלו כזה דבר איש אשר פסול לגמרי, או איש הכשר לגמרי, שאצל רוב האנשים אם דבר אחד אינו מסתדר, כבר כל האדם פסול או דבר אחד אני מחזיק ממנו הכל כבר כשר, ואצל אביו הגדול לא היה כך, אלא כל דבר נבדק לאשורו, והדוגמא הטובה ביותר הוא הרב אברהם יצחק הכהן קוק ז"ל, רבה של ירושלים, אשר דעתו הייתה נתונה למחלוקת גדולה, ובגלל זה היה שפסלוהו לגמרי, והאמרי אמת ידע מה לקרב ומה לרחק, ידע את מעלותיו ואת חסרונותיו, לפי שיטתו, ואין אחד מפריע לשני, ושהיה אדם רם במעלה ות"ח מופלג, אע"פ שהיה בדעותיו דברים שנגדו את שיטתו, כן הפליג הרבי מגור לשבח את מעלת ידיעותיו בתורה ועבודה ושספר הקדוש שפת אמת על התורה היה מונח אצלו ממש מילה במילה, ויותר התרגש הרב קוק לראות בספר הקדוש שפת אמת שאומר שכל גרגר עפר של ארץ הקודש ארץ ישראל מכוון כנגד נשמת יהודי אחד.
הוסיף מרן הרבי הסב"ק שבבחרותו היה כאן בארץ הקודש וזכה לראותו ולהכירו מקרוב וכן ראה את כל המחלוקת וההתנגדות עליו, ואמר שהרב קוק עשה עליו רושם רב של המעביר על מידותיו, וזה אומר הכל, בוודאי הכיר גם אחרים והסתובב אצלם וראה מעלת כל רבני ירושלים וכולם היו אדירי התורה, אבל אצל הרב קוק ז"ל ראה מעלת המעביר על מידותיו באופן מבהיל, וזה דבר הצריך לימוד, ראיתי במו עיני התרגש מרן הרבי הסב"ק כמה פעמים כיצד ביזו אותו בצורה מבהילה ולא היה בו שום השתנות ושום שנאה או טינה, הוא היה מן הנעלבים ואינם עולבים שומעין חרפתן ואינן משיבין, מובא בשם המקובלים, על תיקונים נפלאים בצומות וסיגופים אבל כולם ביחד אינם מגיעים לפעם אחד שאדם מבליג על מידותיו ומעביר על מידותיו שזה תיקון יותר גדול מכל התיקונים, השבירה שאדם שובר עצמו ומעביר על מידותיו שווים ככפרה ותיקון יותר מהכל!
|
|
|
 |
|
21-01-12, 21:28:12 |
|
|
חיים בלומברג
|
|
סיפור שהגיע אלינו מיהודי חשוב חסיד גור, החפץ בעילום שמו
"את הסיפור שמעתי מאחד שנכח בשיחתו של האדמו"ר מגור שליט"א, קודם שנהיה לאדמו"ר.
האדמו"ר שליט"א סיפר על אביו ה'לב שמחה' זצוק"ל, שפעם אביו האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' זצוק"ל שלח אותו בשליחות לרב קוק, והיה זה בסביבות השעה תשע בבוקר. כשהגיע ה'לב שמחה' לביתו של הרב קוק, הוא דפק על הדלת. כשהגבאי פתח את הדלת, אמר לו ה'לב שמחה': "יש לי שליחות מאבי לרב, ואני רוצה להביא את זה לרב, אם אפשר להכניס אותי". אך הגבאי אמר: "עכשיו אף אחד לא נכנס לרב. הרב עסוק עכשיו בתפילה, ואין להיכנס אליו".
ה'לב שמחה' לא היה 'בטלן', ושאל אם אפשר להיכנס לראות איך הרב מתפלל. אז הגבאי אמר שאמנם אי אפשר לפתוח את הדלת בחדרו של הרב, אך הוא מסכים לבדוק מה המצב. הוא חזר אח"כ ואמר שהדלת לא סגורה עד הסוף, כך שאפשר להציץ ולהסתכל בפנים. ואכן ניגש ה'לב שמחה' והציץ בחריץ מבעד לדלת החדר.
לנגד עיניו הוא ראה את הרב קוק עם טלית ותפילין שכוב על הרצפה בפישוט ידים ורגלים. היה זה ממש מפחיד, והוא מאוד נבהל. הוא רץ חזרה לאביו, בעל ה'אמרי אמת', וסיפר לו שביקש להיכנס וכו' ואז ראה את הרב ככה. כששמע זאת ה'אמרי אמת', הגיב במשפט הבא: "הרב קוק – כל חייו הוא בבחינת פישוט ידיים ורגליים בבית המקדש".
הסיפור הזה עשה עלי רושם חזק, משום שה'אמרי אמת' מאוד קימץ במילים, הוא היה קמצן בדיבור, שתקן, וכל חסידי גור יודעים זאת".
***
ונוסיף כאן את עדותו של ר' פישל רוזנר זצ"ל, שהיה אחד ממקורבי מרן הראי"ה:
"האדמו"ר מגור בעל ה'אמרי אמת' כיבד את הרב, הרבה יותר ממה שהביע במכתבו הידוע (בו הוא מתאר אותו כ'בעל האשכולות' וכו'). הוא נמנע מלפרסם את כל הערכתו לרב, משום שחשש מהתנגדות חסידים קנאים" ['שבחי הראיה' עמ' קפז].
סיפור שהגיע אלינו מיהודי חשוב חסיד גור, החפץ בעילום שמו
"את הסיפור שמעתי מאחד שנכח בשיחתו של האדמו"ר מגור שליט"א, קודם שנהיה לאדמו"ר.
האדמו"ר שליט"א סיפר על אביו ה'לב שמחה' זצוק"ל, שפעם אביו האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' זצוק"ל שלח אותו בשליחות לרב קוק, והיה זה בסביבות השעה תשע בבוקר. כשהגיע ה'לב שמחה' לביתו של הרב קוק, הוא דפק על הדלת. כשהגבאי פתח את הדלת, אמר לו ה'לב שמחה': "יש לי שליחות מאבי לרב, ואני רוצה להביא את זה לרב, אם אפשר להכניס אותי". אך הגבאי אמר: "עכשיו אף אחד לא נכנס לרב. הרב עסוק עכשיו בתפילה, ואין להיכנס אליו".
ה'לב שמחה' לא היה 'בטלן', ושאל אם אפשר להיכנס לראות איך הרב מתפלל. אז הגבאי אמר שאמנם אי אפשר לפתוח את הדלת בחדרו של הרב, אך הוא מסכים לבדוק מה המצב. הוא חזר אח"כ ואמר שהדלת לא סגורה עד הסוף, כך שאפשר להציץ ולהסתכל בפנים. ואכן ניגש ה'לב שמחה' והציץ בחריץ מבעד לדלת החדר.
לנגד עיניו הוא ראה את הרב קוק עם טלית ותפילין שכוב על הרצפה בפישוט ידים ורגלים. היה זה ממש מפחיד, והוא מאוד נבהל. הוא רץ חזרה לאביו, בעל ה'אמרי אמת', וסיפר לו שביקש להיכנס וכו' ואז ראה את הרב ככה. כששמע זאת ה'אמרי אמת', הגיב במשפט הבא: "הרב קוק – כל חייו הוא בבחינת פישוט ידיים ורגליים בבית המקדש".
הסיפור הזה עשה עלי רושם חזק, משום שה'אמרי אמת' מאוד קימץ במילים, הוא היה קמצן בדיבור, שתקן, וכל חסידי גור יודעים זאת".
***
ונוסיף כאן את עדותו של ר' פישל רוזנר זצ"ל, שהיה אחד ממקורבי מרן הראי"ה:
"האדמו"ר מגור בעל ה'אמרי אמת' כיבד את הרב, הרבה יותר ממה שהביע במכתבו הידוע (בו הוא מתאר אותו כ'בעל האשכולות' וכו'). הוא נמנע מלפרסם את כל הערכתו לרב, משום שחשש מהתנגדות חסידים קנאים" ['שבחי הראיה' עמ' קפז].
|
|
|
 |
|
02-09-14, 12:04:31 |
|
|
שלמה
|
|
ממי הוא מפחד?
ממי הוא מפחד?
|
|
|
 |
|
09-12-18, 16:23:36 |
|
|
שלמה
, ירושלים
|
|
לעצם העניין, חשוב להוסיף את המובא אפ"י בספר פאר ישראל על הבית ישראל מגור, בפרק על סיתרי תורה, שהוא למד קבלה אצל (או שכתוב שם ביחד, איני זוכר בדיוק) מרן הגרי"מ חרל"פ (לצערינו הסופר אהרון סורסקי הידוע בדרכו הפסולה, כמכפיש את הציבור הדתי לאומי ומשמיט כל אמת אלוקית הקשורה אליהם, ועל כן לא הזכיר שם שהרב חרל"פ הוא תלןמיד ש ל הרב קוקר, וןרק כתוב שהוא תלמיד של הציץ הקודש, ראה מש"כ למעלה בעניין זה)
לעצם העניין, חשוב להוסיף את המובא אפ"י בספר פאר ישראל על הבית ישראל מגור, בפרק על סיתרי תורה, שהוא למד קבלה אצל (או שכתוב שם ביחד, איני זוכר בדיוק) מרן הגרי"מ חרל"פ (לצערינו הסופר אהרון סורסקי הידוע בדרכו הפסולה, כמכפיש את הציבור הדתי לאומי ומשמיט כל אמת אלוקית הקשורה אליהם, ועל כן לא הזכיר שם שהרב חרל"פ הוא תלןמיד ש ל הרב קוקר, וןרק כתוב שהוא תלמיד של הציץ הקודש, ראה מש"כ למעלה בעניין זה)
|
|
|
וידאו |
 |
וידאו YouTube |
 |
תמונה |
 |
מקרא: |
תגובת מנהל |
 |
תגובה ללא תוכן |
 |
תגובה חדשה |
 |
אודיו |
 |
הודעה ללא תגובה |
 |
הודעה עם תגובה |
 |
|
|
קובץ |
 |
פלאש |
 |
|
|